top of page
  • תמונת הסופר/תאורנית דורון-אימון רגשי לבני נוער וצעירים

התמודדות עם טראומה

ישראל נמצאת כיום במצב של טראומה מתמשכת, שנובעת מקריסה של כל מערכות החשיבה והאמונה שאחזנו בהם. הטבח בדרום, הוא אירוע טראומטי עבור כל החברה הישראלית ובמיוחד עבור תושבי העוטף, שחוו את האירוע באופן ישיר.


אשה עצובה יושבת בחוף ים בשקיעה

בעצם האמונות שלנו קרסו, סמכנו והתאכזבנו ורמת האלימות שנחשפנו אליה גרמה לזעזוע והלם, התמוטט בנו משהו מאוד בסיסי ועכשיו ההישרדות שלנו היא החרדה ושמציפה אותנו והופכת לטראומה.


ההתמודדות עם טראומה מתמשכת היא מורכבת וקשה, ודורשת מאמץ אישי וקבוצתי. ישנם מספר עקרונות בסיסיים שיכולים לסייע בתהליך ההתמודדות:


הכרה ברגשות: הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא להכיר ברגשות הקשורים לטראומה. רגשות אלו עשויים לכלול חרדה, פחד, כעס, עצב וחוסר אונים. חשוב לאפשר לעצמנו לחוות את הרגשות הללו, ולא לנסות להדחיק אותם.

דיבור על הטראומה: דיבור על הטראומה יכול לעזור לנו להבין אותה ולעבד אותה. חשוב לדבר עם אנשים שאנחנו סומכים עליהם, כגון חברים, בני משפחה, מטפלים או קבוצות תמיכה.

התמקדות בעבר, בהווה ובעתיד: חשוב להתמקד בשלושת התחומים הללו. בעבר, על מנת להבין מה קרה ולעבד את הטראומה. בהווה, על מנת לחיות את החיים באופן מלא. ובעתיד, על מנת לבנות חיים חדשים.

התמיכה של הסביבה: התמיכה של אחרים היא חיונית בתהליך ההתמודדות עם טראומה. חשוב למצוא אנשים שיכולים להקשיב לנו, לתמוך בנו ולסייע לנו.


טיפים להתמודדות עם טראומה מתמשכת:

  • צמצמו את החשיפה לחדשות ולרשתות החברתיות: החשיפה לחדשות ולרשתות החברתיות עלולה להחמיר את החרדה והפחד.

  • התמקדו בדברים החיוביים: חשוב למצוא דברים חיוביים בחיים, גם בתקופה קשה זו.

  • הקפידו על פעילות גופנית: פעילות גופנית יכולה לעזור להפחית חרדה וסטרס.

  • קחו זמן לעצמכם: חשוב לקחת זמן לעצמכם לנוח ולבלות.

  • תעזרו באנשים שאתם סומכים עליהם.

  • פנו לעזרה מקצועית: אם אתם מתקשים להתמודד עם הטראומה, פנו לעזרה מקצועית.


בנוסף להתמודדות האישית, חשוב גם לתמוך בהתמודדות הקבוצתית עם הטראומה. ישנם מספר דברים שיכולים לעשות כחברה כדי לתמוך בתהליך:


הכרה בטראומה: חשוב להכיר בטראומה כאירוע משמעותי שמשפיע על החברה כולה.

דיבור על הטראומה: חשוב לדבר על הטראומה באופן פתוח וכן, כדי להעלות את המודעות ולסייע בתהליך ההתמודדות.

התמיכה באנשים שנפגעו: חשוב לתמוך באנשים שנפגעו בטראומה, באופן אישי וקבוצתי, חבקו אותם תמכו אחד בשני.

תהליך ההתמודדות עם טראומה מתמשכת הוא ארוך ומאתגר, אך הוא אפשרי. על ידי הבנה של הרגשות והתגובות שלנו, ועל ידי קבלת תמיכה מאחרים, נוכל להתחיל לבנות חיים חדשים.


16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page